Nagrodzona skuteczność
Kolejne wyróżnienie dla naszej agencji 360 stopni, tym razem za kampanię dla Vigantoletten. Jak marka tracąca udziały w rynku i nie dysponująca tak dużymi środkami jak konkurencja, zdobyła pozycję lidera?
Jak wyjść z cienia?
Vigantoletten działa na dynamicznie rozwijającym się rynku produktów
z witaminą D. Najważniejszy okres dla tej kategorii to sezon zimowy, gdy nasz
organizm nie ma możliwości syntezy witaminy D w związku z niską ekspozycją
na słońce. Jednak rok 2017 nie był dla Vigantoletten udany – sprzedaż rosła
wolniej niż rynek, a konkurenci dysponowali znacznie wyższymi budżetami
reklamowymi.
Wiedząc, że w bezpośredniej konkurencji na wielkość inwestycji w sezonie
Vigantoletten nie ma dużych szans, musieliśmy znaleźć inny sposób
na wzmocnienie pozycji marki. Tak powstał pomysł na wykorzystanie „niskiego sezonu” 2018 – okresu śladowej aktywności innych graczy, a zarazem momentu największego spadku udziałów Vigantoletten.
Grupa docelowa
Tradycyjną grupą docelową Vigantoletten są kobiety w wieku 40–65 lat, dla których ważny jest problem osteoporozy. Letnia kampania została skierowana do młodszych konsumentek: aktywnych, świadomie dbających o zdrowie kobiet w wieku 25-40 lat, które cenią sobie sprawność fizyczną wierząc, że dzięki niej pozostaną długo w dobrej kondycji. Dotarcie do tej grupy miało też ważny wymiar biznesowy. Konsument preparatów z witaminą D jest lojalny, więc skuteczne pozyskanie nowych użytkowniczek lateam mogło pomóc marce w kluczowym momencie – sezonie jesienno-zimowym.
W stronę słońca
Vigantoletten jako pierwsza marka w kategorii zdecydowała się na wykorzystanie w kampanii popartych badaniami naukowymi argumentów o potrzebie suplementacji witaminy D także latem, co jest związane z korzystaniem z kremów zawierających filtry UV. Poprzez odpowiednią kreację i treści agencja zadbała o pokazanie szczególnego znaczenia suplementu dla osób aktywnych. Vigantoletten przed wejściem w sezon zimowy uzyskało pozycję lidera pod względem wartości sprzedaży i udział wartościowy marki w rynku na poziomie 19%.
Potencjał doświadczenia
Nasza agencja marketingu zintegrowanego od niemal 30 lat wspiera marki
w budowaniu silnej pozycji na rynku i dba o wizerunek swoich klientów
wykorzystując działania z obszaru marketingu i PR. Zespół agencji stanowią starannie dobrani eksperci – pasjonaci w swoich dziedzinach. Agencja
w swoim portfolio posiada wielu klientów, których wspiera długookresowo, nawet po kilkanaście lat.
“Bazą do stworzenia skutecznej kampanii jest połączenie wiedzy z wielu
obszarów marketingu oraz socjologii, psychologii i strategii. W naszej agencji koncentrujemy się na rozwijaniu skutecznej współpracy zespołowej
najlepszych specjalistów i managerów. Tak konstruowane zespoły tworzą
niekonwencjonalne rozwiązania dla klientów. W całym procesie
fundamentalną rolę odgrywa zaufanie i partnerskie podejście do współpracy ze strony naszych klientów. Dzięki temu wspólnie potrafimy osiągać
ponadprzeciętne rezultaty” – powiedział Sławomir Chmielewski, dyrektor
generalny Pegasus Group.
Planujesz kampanię ATL?